Tidligere bloggere

Jytte BakJytte Bak: Mit navn er Jytte Bak Jeppesen, og jeg er uddannet cand.scient. i fysik fra Aarhus Universitet. Jeg har brugt min uddannelse på en masse forskellige jobs, der har det fælles træk, at det har drejet sig om formidling af naturvidenskab: Museumspædagog på Elmuseet, underviser på Hobro Gymnasium & HF, koordinator af ‘Physics on Stage’ og arrangør af ‘Science on Stage‘ på CERN.

I øjeblikket bor jeg i San Francisco og arbejder på et wiki-projekt for danskere i udlandet, projektet kan ses på www.verdensdansker.dk.

 

Nicolai Nygaard

Nicolai Nygaard: Jeg er cand. scient. fra Aarhus Universitet (1999) og ph.d. fra University of Maryland (2003). Jeg har desuden arbejdet som gæsteforsker ved National Institute of Standards and Technology i USA.

I dag er jeg ansat som adjunkt ved Institut for Fysik og Astronomi ved Aarhus Universitet, hvor jeg forsker i teoretisk kvantefysik for ultrakolde atomare gasser. Jeg er involveret i flere af instituttets formidlingsaktiviteter, hvilket blandt andet involverer foredrag for gymnasieklasser. Tidligere har jeg skrevet populærvidenskabelige artikler for Berlingske Tidende.

Mere information er tilgængelig på min personlige hjemmeside.

 

Kristine Hays LynningKristine Hays Lynning: Jeg er ph.d. i videnskabshistorie fra Steno Instituttet på Aarhus Universitet (2007). Mit forskningsprojekt handler om historiske debatter om naturfagsundervisningen i det danske gymnasium. Jeg er desuden bachelor i fysik og filosofi og cand.scient. i videnskabshistorie og filosofi.

Jeg er netop blevet ansat som lærer på htx i Århus midtby, hvor jeg skal undervise i fysik og teknologihistorie.

Jeg har tidligere praktiseret videnskabsformidling gennem Fysikshow Aarhus og som rundviser på Steno Museet. Desuden har jeg holdt foredrag for gymnasielever om videnskabsteori og -etik og om H.C. Ørsted og kunsten.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Uafhængig dansk blog om naturvidenskabelig forskning, formidling, undervisning og politik.